fbpx

Documentele necesare pentru Work and Travel USA – descriere

Participarea in programul Work and Travel USA necesita o serie de documente pe care trebuie sa le aduci sau sa le completezi. Stiu ca multi dintre voi se intreaba de necesitatea unora dintre ele, asa ca am alcatuit o scurta descriere a fiecaruia dintre ele.

Probabil o sa ti se para multe detalii, dar poti salva link-ul si revenii la el atunci cand pregatesti documentele pentru fiecare pas in parte sau poti descarca CHECKLIST-ul pregatit special pentru tine, fiind astfel foarte usor sa te organizezi.

Pasul 1: inscrierea in program
Presupune completarea unui Formular de Inscriere, semnarea unui Contract de Mediere, prezentarea unei copii dupa buletin si a unei adeverinte de student (in original)

Formularul de inscriere si contractul de mediere le primesti de la noi in momentul inscrierii. Prin intermediul lor se obtin detaliile necesare inregistrarii in program si tu vei afla informatii despre costuri, termene limita, restituiri si alte drepturi si obligatii.

Adeverinta de student – se obtine de la secretariatul facultatii si din ea trebuie sa reiasa statutul tau de student la zi, anul si specializarea.

Pasul 2: obtinerea permisului de munca
Pentru asta, avem nevoie, pe de o parte, de contractul de munca pentru SUA si de o copie a pasaportului pentru a le putea trimite in SUA, iar pe de alta parte de cazier, adeverinta medicala si dovada ca nu ai interdictie pentru a parasi tara pentru a completa dosarul din Romania (deoarece urmeaza sa muncesti in strainatate)

Contractul de munca pentru SUA, numit si „Job Offer” este contractul pe care il semnezi cu angajatorul American, fie in urma unui targ de job-uri face-to-face, fie in urma unui interviu online. Acolo vei gasi detalii despre angajator, postul pe care il vei ocupa, salarizare, cazare, etc…

Pasaportul – se accepta DOAR pasaportul electronic, care trebuie sa fie valabil pana la data intoarcerii in Romania. Pasaportul poate fi eliberat la orice sectie de pasapoarte, nefiind necesar sa mergi in localitatea de domiciliu sau sa ai viza de flotant. Mai multe detalii despre acte necesare si costuri gasesti AICI

Cazierul – se poate obtine de la orice sectie de politie, chiar daca esti in alt oras decat cel de domiciliu. Se recomanda a scrie: a-i servi pentru „munca in strainatate”

Adeverinta medicala – se poate obtine de la medicul de familie, de la cabinetul studentesc sau de la orice alta unitate medicala care are dreptul sa elibereze astfel de adeverinte. Se recomanda a scrie: a-i servi pentru „munca in strainatate” sau „work and travel”

Dovada ca nu ai interdictie sa parasesti tara – se elibereaza de la sectia pasapoarte in termen de 3 zile lucratoare. Mai multe detalii gasesti AICI

Pasul 3: interviul de viza
Pentru dosarul care trebuie trimis la ambasada este nevoie de 2 poze tip viza SUA si de formularul DS-160.

Poze tip viza SUA – 5 x 5 cm, parul strans la spate, lasand expuse urechile. Fara cercei, fara machiaj strident, fara ochelari. Poza este necesara si in format fizic si electronic, asa ca nu uita sa o solicitati pe mail, stick sau CD.

Formularul DS-160 – se completeaza direct pe site-ul ambasadei SUA si contine date personale, detalii despre vizite anterioare in SUA, actualul job, etc… Mai multe informatii vei primi de la noi la momentul respectiv.

Gata! Poti pleca in SUA acum! 😀

Daca mai ai nelamuriri legate de documente, lasa un comentariu mai jos si iti raspund cu drag.

PS: nu uita de CHECKLIST-ul cu toate documentele mentionate mai sus 😉

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor. mai multe informatii

Cookie-urile
Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia.

În conformitate cu Directiva "e-Intimitate" a UE, în vigoare de la 26 mai 2012 şi cu prevederile Legii nr. 506 din 17 noiembrie 2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, tuturor vizitatorilor website-ului li se cere consimţământul înaintea transmiterii de cookies în computerele acestora.

Ce se înțelege prin cookie-uri?
Cookie-ul este un fişier text de mici dimensiuni pe care un site îl salvează în calculatorul sau dispozitivul dumneavoastră mobil atunci când îl vizitaţi. Datorită cookie-urilor, site-ul reţine, pe o perioadă de timp, acţiunile şi preferinţele dumneavoastră (login, limbă, dimensiunea caracterelor şi alte preferinţe de afişare). Astfel nu mai trebuie să le reintroduceţi ori de câte ori reveniţi la site sau navigaţi de pe o pagină pe alta.

Cum se folosesc cookie-urile?
Domeniul amch.ro nu utilizează module cookie pentru a culege, a prelucra, a difuza sau a înregistra date cu caracter personal.

Cookie-urile folosite de platforma pe care s-a dezvoltat site-ul, sunt in numar de trei si nu sunt de tip persistent, ele se sterg automat la iesirea din site:

“tracker” – Aceste cookie este utilizat de către sistemul nostru de management al conținutului pentru a monitoriza paginile anterioare pe care le-ați vizitat, în scopul de a adapta fiecare pagină pentru a vă potrivi mai bine; Se sterge automat la iesirea din site;

“csrf_token” – Este folosit pentru protectia bunei functionari a site-ului, practic verifica daca cel care acceseaza o optiune din site este un utilizator real (pe baza de IP si sesiune); Se pastreaza timp de ora de la accesarea paginii, dupa care se sterge automat.

“super_search_history” – Este folosit pentru cautarea in site, tine minte ultimele cautari (keywords) efectuate de utilizator. Se sterge automat la iesirea din site.

Ce sunt cookie-urile plasate de terţi?
Anumite secţiuni de conţinut de pe site pot fi furnizate prin intermediul unor terţe părţi. Aceste terţe părţi pot plasa cookie-uri prin intermediul altui website şi ele se numesc "third party cookies" pentru că nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terţi trebuie să respecte de asemenea legea în vigoare şi politicile de confidenţialitate ale deţinătorului site-ului.

Cookie-urile plasate de terţi pe site-ul amch.ro provin de la sistemul external de monitorizare a site-ului, Statcounter. Pentru mai multe informatii referitoare la acest cookie va rugam sa accesati acest link: http://statcounter.com/about/legal/

Care este durata de viaţă a unui cookie?
Cookie-urile sunt administrate de webservere. Durata de viaţă a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singură sesiune (session cookies) şi nu mai sunt reţinute, odată ce utilizatorul a părăsit website-ul, în timp ce alte cookie-uri sunt reţinute şi refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website ('cookie-uri persistente'). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi şterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browserului

Cum puteţi controla cookie-urile?
Puteţi controla şi/sau şterge cookie-urile după cum doriţi – pentru detalii, consultaţi site-ul aboutcookies.org. Puteți șterge toate cookie-urile din calculatorul dumneavoastră și puteți seta majoritatea browserelor să blocheze plasarea acestora. Dacă faceţi acest lucru, este posibil să fiţi nevoit să setaţi manual unele preferinţe, de fiecare dată când vizitaţi site-ul. De asemenea, s-ar putea ca unele servicii sau opţiuni să nu funcţioneze.

Close